کانال اسپیرال زانویی چیست؟

یکی از پر‌مصرف‌ترین انواع کانال‌ها بعد از لوله اسپیرال، کانال زانویی است.

این نوع کانال از زوایای متنوع تشکیل شده است. در کانال‌های کولر آبی، کانال کولر، لوله‌کشی فاضلاب ساختمان، لوله‌کشی آبیاری و... از اتصالات زانویی استفاده می‌شود. زانوهای کانال اسپیرال در کانال‌کشی بسیار حائز‌اهمیت است چراکه کانال‌های اسپیرال و لوله‌های دیگر را به یکدیگر متصل می کند. زانوهای کانال اسپیرال در زوایا و قطرهای مختلف تولید می‌شوند و برای کاربردهای مختلف به کار گرفته می‌شوند.

همچنین لازم به ذکر است که به‌خوبی می‌توان زانویی‌ها را به‌صورت تبدیلی  گرد به گرد و چهارگوش به گرد تولید کرد.


کانال زانویی - سپهر تهویه






زانوهای کانال اسپیرال در چهار مدل زانویی 90 درجه، 45 درجه، 30 درجه و چهار راه 90 درجه براساس اندازه دسته‌بندی می‌شود که در زیر به شرح هریک از آنها می‌پردازیم:

انواع زانویی کانال اسپیرال 

1- زانویی 90 درجه 

زانویی 90 درجه مرسوم‌ترین نوع زانویی در صنعت کانال‌کشی است که در لوله‌کشی فاضلاب ساختمان و لوله‌کشی مربوط به آبیاری کاربرد دارد. این قطعه برای اتصال کانال‌های اسپیرال در مکان‌هایی با زاویه 90 درجه بین دو کانال، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 زانویی 90 درجه کانال اسپیرال







2- زانویی 45 درجه 

زانویی 45 درجه نوع دوم از زانویی است که دو عدد از این نوع به جای یک زانویی 90 درجه نیز برای اتصال کانال‌های اسپیرال بکار گرفته می‌شود. از این نوع زانویی در کانال‌کشی مربوط به اسپلیت‌ها و سیستم‌های تهویه مطبوع و در لوله‌کشی آب ساختمان به منظور تغییر جهت مسیر کانال بکار گرفته می‌شود.  


 زانویی 45 درجه کانال اسپیرال






3-زانویی 30 درجه 

این نوع از زانویی که کاربرد کمتری نسبت به دو نوع قبلی دارد به اندازه 30 درجه مسیر کانال‌کشی را تغییر جهت می‌دهد. در برخی موقعیت‌های مکانی که امکان استفاده از انواع دیگر زانویی وجود ندارد، این نوع از زانویی مورداستفاده قرار می‌گیرد.  

 زانویی 30 درجه کانال اسپیرال









4- چهار راه 90 درجه

این مدل زانویی از چهار ورودی 90 درجه تشکیل شده که سبب می‌شود تا مسیر کانال‌کشی به سرعت تغییر کند. 


جهت اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

مهندس شعبانی  09100900610