برای کانال‌کشی دستگاه‌های هواساز و داکت اسپیلت‌ها از کانال‌های چهارگوش فلزی و پلی‌اورتان،کانال‌های فلکسیبل و کانال‌های اسپیرال گرد می‌توان استفاده کرد.
کانال‌های اسپیرال نسبت به بقیه کانال‌های برتری خاصی دارند. بنابراین شناختن مزایای استفاده از کانال‌های اسپیرال برای دستگاه‌های شما بسیار مهم است. در اینجا برخی از مزایای اصلی ذکر شده است:

1-کمترین میزان نشتی هوا

نشتی هوا در کانال‌های انتقال هوا، بزرگترین مشکل را می‌تواند برای دستگاه‌های تهویه مطبوع ایجاد کند.

ولی با این وجود کانال‌های اسپیرال به گونه‌ای ساخته شده‌اند که اطمینان حاصل می‌کنند هیچ‌گونه نشت هوا در سیستم کانال‌کشی هوا نداشته باشیم. نشت هوا باعث کاهش راندمان انرژی در سیستم HVAC شما می‌شود که به‌نوبه خود باعث کاهش راندمان می‌شود.

نشت هوا همچنین باعث عدم کیفیت هوا در ساختمان می‌شود. این روی کارمندان و افرادی که در محیط قرار دارند تأثیر می‌گذارد و ممکن است بیمار شوند. کانال‌های اسپیرال دارای درزهای مارپیچی کاملا پرس شده می‌باشند که نشتی هوا را به صفر می‌رسانند.

2-افت فشار هوای کمتری ایجاد می‌کنند

افت فشار در کانال‌های اسپیرال گرد کمتر است زیرا این نوع کانال کاملاً آب‌بندی شده است. و  سرعت هوا در کانال های اسپیرال گرد به دلیل کاهش افت فشار استاتیکی افزایش یافته است، که یکی از دلایل کاهش افت فشار دایر ای بودن سطح کانال‌های اسپیرال نسبت به کانال‌های چهارگوش است

3-تمیزکاری راحت‌تر

کیفیت هوای عبوری از سیستم کانال‌کشی، می‌تواند تحت‌تأثیر کثیفی‌ها و آلودگی‌ها در کانال‌ها قرار بگیرند و سلامتی افراد ساکن در آن محیط را تحت‌تاثیر قرار بدهد. بنابراین، به دلیل عدم گوشه‌های تیز و 90 درجه در کانال‌های گرد، با تمیز کردن خیلی راحت‌تر کانال‌های اسپیرال، این دغدغه را برای شما کاهش می‌دهد.

4-کاهش صدا و نویزهای مزاحم

کانال‌های هوا معمولاً به دلیل فشارهایی که هوای عبوری از داخل‌شان به بدنه‌های کانال وارد می‌کنند و سرعتی در کانال‌ها جریان پیدا می‌کند، می‌تواند سر و صدای زیادی ایجاد کند. با این حال، این معایب در مورد کانال‌های اسپیرال و گرد نیست زیرا کانال‌های اسپیرال و گرد با جریان هوا در لوله مارپیچی شکل خود، فشار را برابر می‌کند. وقتی فشار در حد متعادل باشد، میزان سرو‌صدا کاهش می‌یابد.



5-فضای عرضی کمتر

کانال‌های گرد فضای عرضی کمتری نسبت به کانال‌های چهارگوش دارند. واین مورد می‌تواند در برخی موارد در رایزرها مشکل ایجاد بکند.

6-هزینه‌های اجرای کمتر

برخلاف باور عموم، کانال‌های اسپیرال به دلیل کاهش ورق مصرفی و چون استحکام بیشتری دارند، طبق استاندارد می‌توان از سایز ورق نازک‌تری نسبت به کانال‌های چهارگوش استفاده کرد. که در هزینه‌های ساخت کاهش زیادی خواهید داشت. یکی دیگر از اجناسی که هزینه‌های کانال‌کشی را افزایش می‌دهد، استفاده از فلنج برای اتصال کانال‌ها به‌هم دیگر است. که در مورد کانال‌های چهارگوش به شدت از فلنج استفاده می‌شود .ولی کانال‌های اسپیرال به دلیل اینکه می‌توان در طول‌های آزاد تولید کرد از فلنج کمتری استفاده می‌گردد. و همین مسئله رو می‌توان برای ساپورت‌های کانال‌ها ذکر کرد. که کانال‌های چهارگوش بخاطر وزن بالایی که بخاطر مقدار مصرفی و فلنجی که دارند نسبت به کانال‌های اسپیرال برای نصب ساپورت بیشتری نیاز است.